Het Chinese Techrules gaat in zee met designhuis Giugiaro en productiefaciliteit L.M. Gianetti. Waardoor ze beschikken over een knoert van een designer en een meer dan respectabel assemblageteam. Gaat het de Chinezen dan toch lukken een turbine-auto te bouwen?
In een gesprek met ons eerder dit jaar op het autosalon van Genève liet Techrules al uitschijnen dat ze op zoek waren naar Italiaanse partners. Simpelweg omdat een supercar bouwen in China door de wetgeving onmogelijk is. Die partners heeft het merk nu gevonden. Niet ergens in een verlaten steegje, want zowel Giugiaro en L.M. Gianetti zijn twee respectabele bedrijfjes in de annalen van autoland.
Want achter Giugiaro zit Giorgetto Giugiaro, een ontwerper die verantwoordelijk was voor het design van onder andere de Alfa Romeo Brera, Audi 80, BMW M1, eerste generatie Volkswagen Golf en de Lotus Esprit. Strepen meer dan verdient dus.
L.M. Gianetti houdt zich vooral bezig met het in elkaar vijzen van gekke aanvragen door klanten. Zo waren ze verantwoordelijk voor de P4/5 Competizione van James Glickenhaus, de Bugatti Vision Gran Turismo en de Abarth 124 in rallytrim die stond te blinken op het voorbij autosalon van Genève. Belangrijk voor Techrules is dat ze daardoor beschikken over de faciliteit om jaarlijks zo'n 25 auto's te bouwen.
Daar gaan ze gezamenlijk dan ook naar toe bouwen, om van de GT96 een productiewagen te maken. Speciaal, want uniek aan de wagen is het gebruik van de TREV-technologie. Of anders gezegd; een kleine turbine die wordt gebruikt als range extender om de batterijen op te laden tijdens het rijden. Het zorgde op de conceptvariant alvast voor 1.044 pk, een nul naar honderd van 2,5 seconden en een range van meer dan 2.000 kilometer.
Benieuwd hoeveel daar van overblijft als we het productiemodel te zien krijgen op het autosalon van Genève volgend jaar.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 18 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 20 uur geleden