De Jetta - of kortstondig: Bora - valt al een tijdlang niet meer te bestellen in onze contreien. In Amerika kreeg de krachtigste variant, de GLI, zopas een update waardoor de 'Golf GTI met koffer' weer even mee kan.
Belgisch cliënteel krijgt het niet warm van kleine sedans. In andere delen van de wereld zijn die karretjes dan weer immens populair. Het is dan ook daardoor dat wij een Golf GTI hebben (een hatchback), maar geen Jetta GLI (een sedan). In Amerika werd die laatste opgefrist waardoor we toch weer eventjes jaloers zijn.
De Jetta GLI krijgt namelijk een herwerkte voorkant met een grille met honingraatstructuur en stoerder uitgesneden mistlichten. Achteraan werd de bumper iets aangepast en krijg je nog steeds twee einddempers. Motorisch zijn er geen veranderingen. Dat wilt zeggen dat de 2.0-liter TSI vanuit de Golf GTI de oversteek maakt met 210 pk en 280 Nm koppel.
Vinden jullie dit wat, zo'n Jetta GLI/ GTI?
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 22 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden