Ook SEAT heeft iets om te laten zien vandaag. Het gaat om de nieuwe Ibiza, en ook bij hen is er uiterlijk weinig veranderd. De wijzigingen zitten vooral onder de kap.
Net zoals neefje Volkswagen Polo zijn de verschillen tussen de originele Ibiza en deze facelift moeilijk te vinden. SEAT doet dan ook vooral een technologische update. Nochtans gaat deze generatie Ibiza al sinds 2008 mee, een lichte tussentijdse facelift in 2012 niet meegerekend.
Uiterlijk maken nieuwe koplampen het verschil, samen met een setje nieuwe velgen en Moonstone Grey of Chili Red lakkleuren. Motorisch is de wagen meer veranderd. Zo is er tegenwoordig een nieuwe 1.0 driecilinder met 75 pk, of een 1.0 turbo driecilinder met 95 of 110 pk. Die lichte motoren worden door SEAT EcoTSI genoemd en de middelste, de 95 pk versie, verbruikt gemiddeld 4,1 l/100 km. SEAT geeft de 1.4 TSI nu ook cilinder-on-demand technologie. Hij levert net als bij de andere merken 150 pk en 250 Nm.
Ontvang hier de officiële digitale brochure van deze Seat
Voor de dieselaars zijn er de bekende 1.4 TDI met 75 pk, of de nieuwe 90 of 105 pk sterke versies. Dankzij start/stoptechnologie blijft hun verbruik op respectievelijk 3,4 l en 3,8 l/100 km hangen.
Ook het onderstel werd aangepakt; stabilisatoren, veren, schokdempers werden allemaal opnieuw bekeken. De wagen krijgt verder een vermoeidheidsverklikker en ook het Multi-Collision Brake System. Verder zien we een herwerkt interieur - dat was wel nodig - waarbij een aantal dingen met soft-touch elementen werden afgewerkt. Het Easy Connect infotainmentsysteem vindt zijn weg naar de Ibiza, net als het Media System Navi. Wie wat extra kleur wil, opteert voor de Color of Interior Lines.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden