Porsche laat ook de Cayenne terug toetreden tot het GTS-clubje. De derde generatie laat haar V8 vallen, maar krijgt in de plaats een 440 pk sterke 3.6-liter V6 met twee turbo's. Daardoor is de GTS meer dan ooit een waardig alternatief voor eigenaars die de Cayenne Turbo een stap te ver vinden.
Laten we even een moment stilte houden, want de vorige generatie GTS met gigantische V8 was dé best klinkende Cayenne in de line-up. Echter moeten we allemaal iets groener door het leven, dus opteert Porsche voor de 3.6-liter V6 Biturbo. Die koppelt meer kracht aan een gunstiger verbruik. Specifiek wekt de V6 440pk en 600 Nm op. Terwijl het normverbruik en de CO2-uitstoot daalt naar respectievelijk 9,8 liter en 228 gram.
Ook een 3.6 instapper
Het bakbeest in GTS-trim sprint in 5,2 seconden naar de honderd. Opteer je voor het Sport Chrono-pakket, dan daalt dat cijfertje naar 5,1. Doorrijden doe je tot 262 km/u. Nog te extreem? Dan heeft Porsche een nieuwe instapper in Cayenne-land. Die krijgt ook de 3.6-liter V6 en pompt 300 pk naar de wielen. De cijfers zijn iets gemoedelijker. Zo doe je een sprintje naar de honderd in 7,7 seconden en haal je 230 km/u.
Wij vrezen echter nog altijd voor het geluid van de nieuwe GTS. Al probeert Porsche ons met deze video te overtuigen:
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 3 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 6 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden