Porsche breidt het gamma van de huidige 911 uit met de GTS-variant. Net zoals bij de vorige generatie biedt die een mooie uitweg voor mensen die de 911 Turbo iets te extreem vinden. Al kom je met 430 pk niets tekort.
De GTS-benaming zit diep gebakken in de geschiedenis van Porsche. Het eerste model van deze Grand Touring Sport, een 911, zag het levenslicht om dienst de doen voor de gelijknamige raceserie van de FIA. Anno 2014 hangen de Duitsers niet meer zo vast aan die heritage, maar krijg je wel een heerlijk scheurijzer in de plaats.
Gammavuller
Onder de kap de gekende zes-in-lijn boxermotor die in deze configuratie 430 pk stuurt naar de achterwielen. Of de vier wielen, want de GTS komt er ook met vierwielaandrijving. Een sprintje naar de honderd klokt hij af op 4,4 seconden met handbak en op 4 seconden met de PDK-automaat. Daarmee valt hij mooi tussen de Carrera S en de 911 Turbo. We hadden niet anders verwacht, want Porsche vult met deze GTS gewoonweg systematisch het gamma op. Het heeft wel een voordeel, want omdat hij gewoon het blok van de Carrera S leent, blijft de CO2-uitstoot van 223 gram (202 met PDK) gelijk. 30 extra pk's maar wel even groen. Al is er meer...
Hips don't lie
Zo krijgt de GTS de bredere heupen van de Carrera 4 modellen, matzwarte 20-duims velgen, bi-xenon koplampen met een donker sfeertje en het Porsche Dynamic Light System. Afwerken doen ze in Stuttgart met zwarte accenten rondom. Op mechanisch vlak krijgt elke GTS standaard het Sport Chrono pakket en - belangrijker - het Porsche Active Suspension Management systeem. Dure woorden voor systemen die het onderste uit je 911-kuip moeten halen. Voor de mensen die graag gezien worden in de GTS-kuip is er ook een cabriovariant. Prijzen hebben we nog niet, al moet je mikken op een bedrag tussen de Carrera S en de 911 Turbo. In cijfers? Pakweg zo'n 130.000 euro voor de instapper zonder vierwielaandrijving en handbak.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden