Eigenlijk is het systeem er pas binnen twaalf maanden maar Ford laat ons graag weten dat ze aan een systeem voor een nieuwe generatie stuurtechnologie werken. Manoeuvreerbaarheid en rijplezier staan daarbij voorop.
Eigenlijk is de Adaptive Steering zo simpel als het groot is. Bij bij lage snelheid en in beperkte ruimten wordt het makkelijker om met een auto te manoeuvreren, terwijl de auto bij hogere snelheden wendbaarder wordt en het rijplezier toeneemt. Dat doet Ford door de overbrengingsverhouding te laten afhangen van de snelheid. De overbrengingsverghouding is de mate waarin de wielen draaien als je aan het stuur draait.
Het systeem maakt gebruik van een precisiegestuurde regeleenheid die in het stuurwiel is gemonteerd. Hierdoor hoeft het traditionele stuursysteem niet te worden aangepast, verwacht je er dus niet aan om een futuristisch ogend stuurapparaat te zien. De regeleenheid, bestaande uit een elektromotor en een versnellingssysteem, is in staat om stuurinputs te versterken of te reduceren. Het resultaat is een betere rijervaring bij elke snelheid en ongeacht de grootte van de auto.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden