Zou jij twee rijdende basis-Outlanders willen inwisselen voor deze Outlander PHEV? Dat zou kunnen, want de basisprijs van de hybride bedraagt bijna het dubbele van de andere twee.
Waarmee we niet willen zeggen dat de Outlander PHEV exuberant duur is, wel is het alvast geen spek voor ieders bek. Een autonomie van 824 km, een verbruik van slechts 1,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 44 g/km zorgen er dan weer wel voor dat je de wagen wil overwegen. Toch is er ook een keerzijde, want de 2.0 benzinemotor beschikt slechts over 121 pk, een vermogen dat constructeurs tegenwoordig uit een éénlitertje krijgen. Gelukkig krijgt hij twee elektromotoren die beiden 61 kW voortbrengen. De acceleratie van 0 naar 100 km/u neemt 11 seconden in beslag. In elektrische modus bedraagt de topsnelheid 125 km/u, bij de verbrandingsmotor wordt de snelheid elektronisch op 170 km/u begrensd. Volledig opladen doe je in vijf uur, snel laden kan in 30 minuten.
Vierwielaandrijving is er nog steeds en Mitsubishi pocht met een trekvermogen van 1.500 kilogram. We geven ook even mee dat je de Outlander PHEV als lichte bedrijfsvoertuig kan inschrijven, dat scheelt weer wat op de belastingen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 14 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden