Dat het al lang niet meer de chauffeur is die de wagen bestuurt maar wel de electronica, hoeven we je niet meer te vertellen. Volvo gaat nu een stapje verder met Cyclist Detection.
Het systeem bestaat uit een radar en een camera. De eerste legt de positie van een object vast, de andere identificeert het object. Beide camera's zijn gericht op de vooropliggende weg. Een processor rekent constant na wat de bewegingen van de fietser of voetganger zijn. Als die opeens voor de wagen terecht komt, herkent het systeem het gevaar en zal het de wagen afremmen. Ongelukken zullen - voor zover ze niet vermeden kunnen worden - minder pijnlijk aflopen voor de zwakke weggebruiker.
Het systeem is productieklaar en wordt vanaf mei beschikbaar voor zowat het hele gamma, behalve de XC90.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden