Ford, Daimler en de alliantie Nissan/Renault hebben een samenwerking opgezet die hen in staat moet stellen om in 2017 een productiewagen op waterstof te produceren.
Samen hebben ze immers 60 jaar know-how en 10 miljoen testkilometers met waterstof. Denk maar aan de B-klasse op waterstof, de verschillende concept cars van Nissan op waterstof en ook wat Ford conceptmodellen, al hielden die het vooral op het Amerikaanse publiek. De vier merken zijn ervan overtuigd dat waterstof de volgende stap is als brandstof voor auto's. Door de handen in elkaar te slaan versnellen ze de ontwikkeling van de techniek om zo tegen 2017 tot een productieklare brok technologie te komen. En tot dan kunnen ze lekker een potje kaarten onder hun gevieren.
Het voordeel van waterstof is dat het geen (meetbare) uitstoot heeft, aangezien water het restproduct is, het nadeel is dat het rendement (voorlopig nog) vrij laag is.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden