De nieuwe Polo deed ons al verbazen, hoewel de verwachtingen hoog waren. Met een ondoorgrondelijke kwaliteit en een versnellingsbak om 'u' tegen te zeggen. Maar mocht de Polo niet vinnig en snel genoeg zijn, dan kan je vanaf heden aankloppen voor de Polo GTI. Onder die GTI schuilt nu een 1.4 TSI (nog steeds gekoppeld aan een DSG bak), in tegenstelling tot de 1.8T van de vorige generatie. Met dat nieuwe blok beschikt de Polo GTI nu over een dikke 180 pk en 250 Nm koppel.
Of er eventueel ook aan een Polo R gewerkt wordt is niet uitgesloten noch bevestigt. Op vlak van styling zien we de Polo GTI 15 millimeter dichter tegen de grond staan. Ook de gekende velgen en interieur stijlelementen zijn opnieuw van toepassing.
Via Autoblog, België is laat met persberichten...
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden