UPDATE: Nieuwe foto - Mercedes heeft zopas de eerste beelden van de E-klasse cabrio vrijgegeven. En naar mijn mening mag deze verschijning er best zijn!
Het Aircap systeem wordt standaard ingebouwd en bestaat uit een winddeflector die ervoor zorgt dat de wind zowat 20cm hoger over het hoofd van de passagiers waait, waarna een extra deflector achter de passagiers ervoor zorgt dat ze geen last hebben van wervelende lucht achteraan.Tot een snelheid van 160km/u kan het worden uitgezet en het is effectief tot op 250km/u! Air scarf, het systeem dat warme lucht in de nek van de passagiers blaast wordt aangeboden als optie.
De coupé-versie is met een Cx-waarde van 0.24 alvast de meest aerodynamische productie-auto van het moment, maar bij de cabrio wordt dit verhoogd tot 0.28. Dat daarmee ook het verbruik iets hoger komt te liggen, is geen verrassing. De E Cabrio is zowat 70kg zwaarder dan de coupé, vanwege de extra verstevigingen die de stijfheid moeten waarborgen. Hij krijgt dezelfde vier-, zes- en achtcilinder motoren mee als de coupé, tot de E250 CDI met twin-turbo toe.
Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend, maar ze zouden zowat 5% lager moeten liggen dan de huidige cabrio, in lijn met de trend van prijsverlagingen bij het merk.





Enkele foto's ter verduidelijking van het nieuwe Aircap systeem



Bron: Autocar
Recente reacties
Toyota Yaris krijgt meer hybridekracht na modeljaarupdate (2023)
Waar lees je dat die meer zou verbruiken?
Door Joram 11 uur geleden
Officieel: Citroën C5 Aircross krijgt nieuwe, stekkerloze hybrideversie (2023)
Einde van de 1,2 Pure Pech distributieriem ?
Door Van Dieren Chris 16 uur geleden
Toyota Yaris krijgt meer hybridekracht na modeljaarupdate (2023)
waarom zou de 130 pk versie meer verbruiken,? tis de electromotor die de pk 's levert, sportiever...
Door luc luppens 1 dag geleden
Fiat Topolino wordt elektrische brommobiel om voor te smelten (2023)
Ik dacht al dat ik die naam van ergens kende, het is de Italiaanse naam voor Mickey Mouse. En...
Door John 1 dag geleden