Een Duits Tesla-forum heeft informatie onderschept over een modeljaarupdate voor de Tesla Model 3 en Model Y, die Europese goedkeuring moest krijgen. Op zich niks vreemds aan, tot je ziet welke feature Tesla wil toevoegen.
Atypische ideeën zijn Tesla niet vreemd. De fabrikant integreerde bijvoorbeeld al virtuele scheetkussens in zijn stoelen en liet de Model X dansen met zijn vleugeldeuren — om nog maar te zwijgen over de Ludicrous Mode die de Tesla Model S Performance bloedstollend snel laat accelereren. Daar lijken ze nu nog een schepje bovenop te doen want op het Tesla Fahrer und Freunde-forum is informatie opgedoken over wijzigingen voor de Model 3 en Model Y, waaronder een “Superhorn”.
Gigafactory 4
Volgens de gelekte lijst bestaat de Superhorn uit een samenwerking tussen het claxon, het alarm en de externe speakers van de auto, die het inmiddels verplichte waarschuwingsgeluid voor voetgangers produceren. We kunnen ons wel voorstellen dat het resultaat van deze Superhorn best schrikwekkend kan zijn indien Tesla deze drie geluidstoestellen combineert. Daarnaast vermeldt de gelekte modeljaarupdate ook een aantal minder onverantwoorde aanpassingen, zoals beter geïsoleerd glas voor de achterruit en een nieuwe 12-voltbatterij met lithium-ioncellen.
Ergens subtiel in het midden van de lijst staat het nogal vreemde puntje “Gigafactory 4 (Berlijn-Brandenburg) toevoegen”. Daar zal Tesla binnenkort de modellen voor Europa beginnen produceren, en de vermelding op deze lijst doet dus vermoeden dat al deze wijzigingen ook op onze Tesla’s zullen zitten. Gewoonlijk rolt Tesla zijn aanpassingen eerst uit in China, dan in de VS en pas als laatste in Europa. We zijn dus benieuwd waar we deze feature voor het eerst zullen zien — of liever: horen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden