Als Ford nog een nieuwe Focus RS op de markt wil brengen, dan moet dat een hybride worden om aan de CO2-doelstellingen te beantwoorden. Dat vertelt de Blauwe Ovaal aan Autocar.
Momenteel zit Ford een beetje met de handen in het haar. “We wachten tot onze ingenieurs met een oplossing komen voor de aandrijflijn. Niet makkelijk met de huidige CO2-doelstellingen.” Twee generaties geleden zat er een rabiate 2.5-vijfcilinder onder de motorkap van de Focus RS, de vorige generatie deed het met een 2.3-viercilinder met 350 pk.
Lange tijd werd ervan uitgegaan dat de Focus RS van deze generatie een milde hybride aandrijflijn van 400 pk onder de kap zou krijgen. De strenge Europese CO2-doelstellingen steken daar een stokje voor, zo blijkt nu. “De milde hybride is niet voldoende”, aldus Ford. Het merk zou nu richting hybride 2.5 kijken. Daar een krachtige RS-variant van afleiden, koppelen aan een geschikte versnellingsbak en opnieuw vierwielaandrijving is de uitdaging waar Ford nu voor staat. De Focus RS zou daarom nog op zich laten wachten tot 2022 of zelfs 2023.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 16 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden