En nee, het wordt ook geen zescilinder. Dat kan maar één ding betekenen...
Als de volgende generatie van de Mercedes-AMG C 63 eraan komt, zo ergens tegen 2022, dan zal die niet langer een V8 onder de motorkap huisvesten. In plaats daarvan krijgt hij een hybride viercilinder. Dat schrijft het Britse Autocar.
De volgende C 63 zou de eerste van een reeks nieuwe AMG’s worden die dezelfde 2.0 viercilinder in het vooronder krijgt als de huidige Mercedes-AMG A 45 en CLA 45. In de C 63 krijgt hij hybride ondersteuning in de vorm van EQ Boost, net als in de CLS 53. Een kleine elektromotor dus, in combinatie met een 48-voltcircuit.
Evenveel pk's
Volgens de geruchten zou de C63 met viercilinder evenveel pk’s uitbraken als de huidige C 63 S (510 pk dus), maar meer koppel krijgen. De batterij zou wel een iets grotere capaciteit krijgen dan die van de CLS 53, terwijl de C 63 efficiënter energie moet kunnen recupereren. De kleinere motor betekent ook minder gewicht op de vooras en een lager zwaartepunt.
Wie hoopt uit te kunnen wijken naar de zescilinder in de Mercedes-AMG C 43 is eraan voor de moeite. Ook die zou namelijk dezelfde M139-viercilinder krijgen, in combinatie met een iets minder krachtige elektromotor dan de volgende C 63.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden