
De afdeling van tech-gigant Apple dat instaat voor de bouw van een elektrische en autonome auto krijgt wederom een zware klap te verduren. Volgens insiders worden maar liefst 200 knappe koppen van het project gehaald. Pijnlijk feit: enkele jaren terug pronkt Apple met het feit dat haar volledig elektrische auto in 2019 het levenslicht zou zien. Dat verhaal is dus net iets anders gelopen...
In 2015 kwam het nieuws naar boven dat Apple een nieuwe afdeling op poten had gezet. Met de stoer klinkende naam "Project Titan" moest de afdeling instaan voor het bouwen van een elektrische auto die op termijn autonoom moet kunnen rijden. Na de iPhone dus de iCar. Alleen werd al snel duidelijk dat zo maar even van nul een auto ontwikkelen geen simpel taakje is. Waardoor de afdeling van de technologiegigant enkel nog maar in het spotlight komt met negatief nieuws.
Zo kwam in 2016 al naar boven dat een grote groep werknemers mochten verkassen, in 2017 gaf CEO Tim Cook dan weer te kennen dat een beperkt team software mag ontwikkelen die dan verkocht zal worden aan automerken. Zowat 17 ingenieurs stapten na dat nieuws prompt op om hun eigen start-up uit de grond te slaan. En nu, nu zijn we 2019, het jaar waarin de elektrische auto van Apple het daglicht zou zien. Of het Amerikaanse merk het project terug op pootjes heeft gekregen?
Niet echt.
Volgens televisiebedrijf CNBC heeft Project Titan te horen gekregen dat het wederom 200 werknemers los zal moeten laten. Waardoor het nu meer dan ooit duidelijk is dat Apple de ontwikkeling van een elektrische/ autonome auto op een zeer laag pitje heeft staan. Of Jobs zich omdraait in zijn graf?
Recente reacties
Rijtest: Mazda CX-5 facelift (2022)
Tja, rij nu negen jaar cx5. Nooit problemen. Heb pas geleden de nieuwe Tucson en Sportage getest....
Door Harry zijlstra 1 uur geleden
Rijtest: Lexus IS 300h (2017)
Beste Michel, ik heb 1 van de eerste exemplaren, juli 2013. Rijd na 274.000 km nog steeds als nieuw...
Door Paul van Ham 1 dag geleden
Hoeveel km/u mag je te snel rijden in België zonder pakkans?
Vanuit St Vith via de autosnelweg Duitsland binnenrijden is al een risico op zich . Daar heeft men...
Door De genst 2 dagen geleden
Toekomst Alpine A110 in het gedrang wegens strengere veligheidseisen
ondertussen mag je wél naar een tablet/touchscreen op je dashboard zitten staren ... en ergens...
Door suskewiet 2 dagen geleden