Net voor de zomer raakte bekend dat Ford en Volkswagen zullen gaan samenwerken in de bestelwagenwereld. Maar Ford wil meer...
Ford heeft het niet zo gemakkelijk in Europa, de afgelopen tijd. Een fabriekssluiting hier, geruchten over terugtrekking van de Europese markt daar, als we zeggen dat het rommelt bij Ford Europa overdrijven we niet eens. Het aandeel van Ford mag dan wel 10 procent gestegen zijn nadat de autobouwer de winstverwachting naar boven bijstelde, zorgt een herstructurering toch voor de nodige zweethanden.
Waren ze een paar maanden geleden nog snel om te zeggen dat geen van beide merken een stukje van de ander koopt, dan is dat nu veel vager. Ford zegt alvast dat ze brede gesprekken voeren over het delen van technologieën en dat een partnership met concurrenten een manier kan zijn om de kosten te drukken. Dat dat geen nieuws is, zie je al bij de andere automerken.
niet alleen Volkswagen
Ford geeft verder ook aan dat ze ook met het Indiase Mahindra aan het overleggen zijn over het delen van technologie. Ford kijkt daarbij naar de sterkten en de hiaten van de merken die rond de tafel zitten om vervolgens een manier te zoeken hoe ze elkaar kunnen helpen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden