Ook Lexus kan niet langer vasthouden aan de atmosferische V8. In ruil zouden we wel fenomenale prestaties krijgen.
De Lexus LC is er voorlopig in twee versies. Een hybrideversie met V6 benzine en lithium-ion batterij en een versie met atmosferische V8 die het meest tot de verbeelding spreekt. Het maakt van de coupé met concept looks een unicum binnen het genre. Maar ook Lexus kan niet langer vasthouden aan de ongeblazen V8. Zeker niet als het meewil in de pk-race met de meest voorname concurrenten. Daarom zou er nu een nieuwe 4.0-liter V8 komen die de hulp krijgt van twee turbo's.
Het totaalvermogen voor de nieuwe versie, die meteen LC F zou gedoopt worden, zou daarmee op 630 pk komen. Een flink stuk meer dan de huidige V8 die 'slechts' 477 pk heeft. De emissies (op papier) kunnen er net als de prestaties alleen maar wel bij varen, maar qua geluid zal het biturboblok de huidige, atmosferische V8 toch niet benaderen. De geruchten komen naar verluidt van een niet nader genoemde bron binnen Lexus. Lexus zelfs wil deze niet bevestigen, noch ontkennen. Maar waar rook is, is vuur...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden