Is de Opel-PSA-deal rond?

psa-geruchten

In tegenstelling tot de originele planning heeft Opel besloten om de spotlight in Genève niet enkel op de nagelnieuwe Insignia te zetten maar ook de Crossland X naar Zwitserland te halen. Je weet wel, de crossover die samen werd ontwikkeld met PSA. Dit kan wel eens duiden op een akkoord tussen beide partijen.

Dat PSA, het moederbedrijf van Citroën, Peugeot en DS plannen heeft om Opel over te nemen van GM, daar doen alle partijen niet geheimzinnig over. Een deal zou eens dichter kunnen zijn dan gedacht, want Opel heeft last minute besloten om de Crossland X naar Genève te halen. De crossover die samen werd ontwikkeld met PSA. Origineel zou alle aandacht op het Opel-podium op de nieuwe Insignia staan gericht.

Volgens experten zou het er wel eens op kunnen wijzen dat de deal bijna rond is. Meer nog, Opel weet zelf te zeggen dat 'als eerste auto van de PSA-Opel samenwerking, de Crossland X een overtuigend statement is van hoe vruchtvol de samenwerking is geweest tussen beide merken'. Spek naar de bek van PSA dus. Wees dus niet verbaasd als volgende week het nieuws uit de bus valt.

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Davy 19:51
afbeelding van Davy

Oei, dat zal dan meteen de laatste Opel zijn hier aan huis..

Davy 13:12
afbeelding van Davy

Ja, je hebt gelijk, een beetje los door de bocht zonder argument(en).
Als trouwe Opel rijder kan ik het stugge en strakke Opel niet rijmen met het zachte(re) en gemoedelijkere Franse PSA.
Hoewel ik helemaal niet zal zeggen dat PSA niet goed of betrouwbaar is hoor, zij maken oa top motors!
Ik heb in het verleden Citroën gereden, 1.9d, zeer degelijk en zuinige motor was dat, maar oei! Die dunne platen en carrosserie!
Ik zou zelfs terug naar Citroën durven gaan, maar, Duits en Frans samen, dat gaat voor mij (nog) niet samen..
Dit gezegd, bestaan er nog wel automerken die volledig standalone werken?
Volgens mij word echt alles uitgewisseld dezer dagen..

Evy Dent 22:56
afbeelding van Evy Dent

De blinde helpt de lamme, dat gevoel krijg ik hier bij

lex63 09:01
afbeelding van lex63

Het lijkt wel of alleen de aandeelhouders blij zijn?

Veel Opel rijders hebben gemengde gevoelens en bedenkingen bij deze overname. Ik vraag mij af of de trouwe Opel rijders hier wel zo blij mee zijn?

Opel staat bekend als een oerdegelijke auto bouwer, auto's met een gemiddelde levensduur van 15 tot 18 jaar. Dit kun je van Peugeot niet zeggen.

Ik hoop dat er op de Werkplek bij Opel niets veranderd dus ook niets aan de wel bekende kwaliteit van de oerdegelijke Opel auto's.

Anon 10:46
afbeelding van Anon

Dat is niet waar slOpel bekend voor staat hoor. Low tech en traag klinkt me beter.

Zou me enorm verbazen dat ze relevant betrouwbaarder zouden zijn dan PSA.

Davy 13:19
afbeelding van Davy

Uw manier van schrijven zegt natuurlijk al veel...
Ik kan van al mijn Opels echt niet klagen hoor, mijn Astra gaat ondertussen weer naar zijn 10'de levensjaar, nog NIETS mee aan de hand gehad en traag kan ik hem ook niet noemen.. Wat wel waar is, door de oer degelijke bouw van Opel valt die nog al zwaar uit. Dat is dan weer een keuze die ieder voor zich uitmaakt.

andre123 17:26
afbeelding van andre123

ik loop alvast niet warm,voor geen van beide merken,maar is het niet beter dat een merk dat al sinds jaren verlieslatend is wordt overgenomen door een ander europees merk?
kijk maar wat er jaren gelden is gebeurd met volvo...een samenwerking/overname door renault werd door de zweden ook als not done beschouwd,resultaat overname door de chinezen....
wat mij betreft veeeeeeeeeel erger

Audi22 09:18
afbeelding van Audi22

Vanuit collega's op het werk hoor ik toch sinds dat de chinezen bij volvo zitten de kwaliteit er zeker niet op vooruit gegaan is. De vroegere volvo's waren mss niet modern kwa uiterlijk maar wel degelijker.

Anon 10:51
afbeelding van Anon

Degelijk, dan moeten we terug naar auto's als de 240,740,940.. ik vermoed dat de 850 daar ook nog bij zal horen. De kleinere /recente Volvo's waren ten slotte ook niet 100% Volvo. Denk aan Ford chassis en PSA motoren. Mijn vrouw had lang geleden een V50. Een ramp.

andre123 08:07
afbeelding van andre123

dit is helemaal niet mijn punt,t gaat er mij om dat er weeral europese technologie in chinese handen terechtkomt,waardoor de concurentie met de chinezen alleen maar kan verergeren.
met alle gevolgen vandien voor de werkgelegenheid.

Davy 13:15
afbeelding van Davy

Inderdaad, het gaat niet de goede richting op..

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws