Hoofdingenieur voor de nieuwe Opel Astra, Marc Schmidt, heeft meer info losgelaten over de meest performante OPC-variant. Verwacht je aan downsizing, meer deuren en het verdwijnen van de HiPerStrut-veerpoten.
In een gesprek met Australische media scheen Marc Schmidt (hoofdingenieur voor de Astra) wat meer licht op de OPC-variant, zonder die term echt specifiek te laten vallen. Zo zegt Schmidt dat er in de motorbaai van de nieuwe Astra niets groter dan een 1.6-liter benzine past. Klinkt niet overweldigend, maar weet dat de nieuwe Peugeot 308 GTi ook beroep doet op een 1.6 THP met 270 pk. Verwacht wordt dan ook dat de nieuwe Astra OPC over zo'n 280 pk zal beschikken.
Exit HiPerStrut
Bij Ford hebben ze de RevoKnuckle om koppelstuur tegen te gaan, in Opelland gebruiken ze de iets minder bekende HiPerStrut. Die zou evenwel niet present tekenen op de nieuwe Astra OPC. 'Het systeem is niet compatibel met de nieuwe Astra', aldus Schmidt. 'Dankzij de gigantische gewichtsbesparing is de rijdynamiek van de Astra zoveel beter dat er eigenlijk geen nood is aan de HiPerStrut.'
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 4 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 7 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden