Johnson Controls wil stoppen met de productie van autozetels, -deuren en -interieurs. Ze zien geen nut in verdere investeringen voor de ontwikkeling van nieuwe auto-onderdelen en willen focussen op investeringen in koeling en verwarming waar een hogere marge op gehaald kan worden.
Johnson Controls heeft al wat zakenbanken aangesproken die de verkoop van de automotive activiteiten moeten regelen. Vorig jaar haalde die tak nog 4,5 miljard binnen van de 387 miljard omzet die de groep maakte. Het nieuws over een afsplitsing is van belang voor de werknemers in Assenede. Een verkoop van de automotive-afdeling lijkt echter niet eenvoudig te gaan worden, aangezien de markten in China en de VS volgens analisten over hun hoogtepunt heen zijn.
De afdeling in Brussel, waar klimaatcontrole voor gebouwen wordt ontwikkeld en geproduceerd blijft buiten schot. Of de accu-afdeling mee in de verkoop gaat, is ons niet ter ore gekomen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden