Als Mazda de originele MX-5 ontwierp na een ideetje van een autojournalist, waarom zouden de Japanners deze MX-5 Shooting Brake van een Chinese amateur-auto-ontwerper dan niet kunnen bouwen?
Dakloos en laagdrempelig rijplezier: het is een van de vaste waarden als we het over de Mazda MX-5 hebben. Toch hebben de Japanners al een paar keer geëxperimenteerd met een stevigere dakconstructie. Bij de vorige generatie MX-5 bijvoorbeeld: de NC was ook verkrijgbaar met een stalen wegklapdak. De huidige ND-generatie doet het zelfs met een retractable fastback: de RF, die zijn dak wegklapt om er een soort targa van te maken.
Lees je mee, Jo?
Maar als het aan ons ligt, mogen de Japanners deze MX-5 Shooting Brake zo in productie nemen. Niet in het minst omdat hij ons meteen doet denken aan de waanzinnig mooie Ferrari FF. En als Suzuki met de Jimny een soort mini-G-Klasse bouwt, waarom zou Mazda met deze MX-5 Shooting Brake dan geen mini-FF kunnen bouwen?
Eerlijk is eerlijk: het geweldige design van deze MX-5 Shooting Brake komt niet van Mazda zelf, maar van een Chinese amateur-auto-ontwerper. Onder de noemer ‘Sugar Design’ post hij regelmatig fraai uitgewerkt beeldmateriaal van niet-bestaande auto’s. Nu maar hopen dat deze renders tot bij Jo Stenuit en zijn collega’s geraken...
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 20 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden