In een geniale marketingzet besloot Alfa Romeo zich naar voor te schuiven als enige sponsor voor de grootste BMW-bijeenkomst ter wereld. Of hoe Bimmerfest USA 2019 in het teken stond van Alfa Romeo.
Je hebt ze over de gehele wereld, de Bimmerfest-bijeenkomsten. Hoogdagen voor mensen die BMW ademen. En die van Amerika, dat zou naar eigen zeggen de grootste zijn. Een evenement met stevige proporties maar zonder inbreng van BMW zelf. Alfa Romeo zag de kans en besloot sponsor te worden van het evenement.
Het doel? BMW-eigenaars met Giulia Quadrifoglio en Stelvio Quadrifoglio over het circuit sturen. Slimme zet natuurlijk, want zo wist Alfa Romeo meer dan 300 testritten te verzamelen over twee dagen met potentiële klanten. Geef toe, qua geniale marketingzet kan dit tellen.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 8 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 23 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden