Heb je het gehad dat je nergens meer welkom bent met je oldtimer? Dan heeft E-drive Retro misschien wel eens de oplossing klaar. Toch als je een MGA hebt. Want die bouwen ze professioneel om tot elektrische wagen. Lage EmissieZone-vriendelijk dus.
Bij Jaguar maken ze tegenwoordig een elektrische versie van de E-Type en ook E-drive Retro lijkt het een gat in de markt te vinden. Het bedrijf is namelijk gestart met het ombouwen van 50 MGA's naar MGA-EV's. Waarbij die EV uiteraard staat voor Elektrisch Voertuig... maar dan op z'n Brits.
Geen half werk trouwens, want buiten het plaatwerk van de MGA is eigenlijk alles nieuw. Een nieuwe structuur met ook achteraan spiraalveren, aluminium ondervloer en 22 kWh aan batterijkracht. Die batterij mag haar vermogen zenden naar een elektromotor van 120 pk en 330 Nm. Als je weet dat de originele MGA het moest doen met 70 pk én dat deze elektrische variant amper 40 kilogram meer in de weegschaal zet, dan mag je gerust stellen dat er niet wordt geraakt aan het plezier.
Hamvraag blijft natuurlijk of dit de toekomst is waar we naar toe moeten, classics ombouwen tot elektrische voertuigen... Wat vinden jullie?
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden