E-drive Retro MGA-EV: Voor als je genoeg van de LEZ hebt

retro-ev-mga-ev-2018_01

Heb je het gehad dat je nergens meer welkom bent met je oldtimer? Dan heeft E-drive Retro misschien wel eens de oplossing klaar. Toch als je een MGA hebt. Want die bouwen ze professioneel om tot elektrische wagen. Lage EmissieZone-vriendelijk dus.

Bij Jaguar maken ze tegenwoordig een elektrische versie van de E-Type en ook E-drive Retro lijkt het een gat in de markt te vinden. Het bedrijf is namelijk gestart met het ombouwen van 50 MGA's naar MGA-EV's. Waarbij die EV uiteraard staat voor Elektrisch Voertuig... maar dan op z'n Brits.

Geen half werk trouwens, want buiten het plaatwerk van de MGA is eigenlijk alles nieuw. Een nieuwe structuur met ook achteraan spiraalveren, aluminium ondervloer en 22 kWh aan batterijkracht. Die batterij mag haar vermogen zenden naar een elektromotor van 120 pk en 330 Nm. Als je weet dat de originele MGA het moest doen met 70 pk én dat deze elektrische variant amper 40 kilogram meer in de weegschaal zet, dan mag je gerust stellen dat er niet wordt geraakt aan het plezier.

retro-ev-mga-ev-2018

Hamvraag blijft natuurlijk of dit de toekomst is waar we naar toe moeten, classics ombouwen tot elektrische voertuigen... Wat vinden jullie?

Laatst gepubliceerd

Reacties (11)

Plaats een reactie
Peter Bevers 08:40
afbeelding van Peter Bevers

Dit lijkt nergens op. Een oldtimer moet de sfeer van zijn tijd uitstralen,dus het motorgeluid, de geur van de uitlaat.. het moet aanwezig zijn. Met zo'n gedrocht wil je toch niet gezien worden op de weg? Alleszins ik toch niet, en al zéker niet op een meeting. Afvoeren die handel. Als ik met mijn Fiat X1/9 uit '81 ga touren, dan geniet ik met volle teugen van het gebrom van de middenmotor achter mijn zetel. Als ik electrisch wil rijden koop ik wel een electrische fiets.

Mon 20:45
afbeelding van Mon

Met speelkaarten en een paar wasspelden...zo opgelost..

Albert brits 09:00
afbeelding van Albert brits

Eerst en vooral ik heb genoeg van de lez ik blijf er buiten!Oldtimers ombouwen is gewoon verkrachting van ons cultureel patrimonium.Iedereen weet dat de lez uitgevonden is om de kassa te spijzen en volledig naast de kwestie.Weer een uitvinding om onze levenswijze verplicht te veranderen.EEN OLDTIMER MET EEN E.M.IS GEEN OLDTIMER MEER.

Flipper 12:37
afbeelding van Flipper

Doe maar!
Er zijn er nu al velen die de originele motor vervangen door 'n MX5 motor. Dit is de logische volgende stap, al zal het voorlopig voor de doordeweekse klusser niet te doen zijn. Zou leuk zijn als er conversie paketten komen om zoiets zelf in de schuur te doen.
Zeker als het rij plezier hetzelfde is: top!

Patrick Jansen 16:53
afbeelding van Patrick Jansen

Dat we ons leefmilieu moeten respecteren is niet meer dan normaal, maar waarom moet men dat niet in de haven van Antwerpen???

Robin 08:32
afbeelding van Robin

Ik heb me laten wijsmaken dat het vertrek ( enkel het vertrek ) van een groot havenschip het equevalent is van 1jaar 3000 vervuilende Dieselwagens

MARC WASSENAAR 06:45
afbeelding van MARC WASSENAAR

goei opmerking

andre123 09:20
afbeelding van andre123

ok laat ons met zen alleen een petitie beginnen,

de haven van antwerpen moet dicht!!!!!!!!!
oja en de luchthaven van deurne ook.

Wilfried Arens 08:46
afbeelding van Wilfried Arens

Binnenkort allemaal electrisch rijden....?
En waar gaan we dan de electrische stroom halen als de kerncentrales weg moeten?

GLENN 11:47
afbeelding van GLENN

Gascentrales, waardoor we in het buitenland extra CO2 certificaten moeten opkopen om de Europese klimaat doelstellingen te halen. Als dat niet helpt kunnen we ook met de gebakken lucht van onze politici de fictieve warmtenetten voeden om in de toekomst onze woningen te verwarmen.

andre123 12:24
afbeelding van andre123

als iedereen electrisch rijd kan de energie die nu opgesoupeerd wordt om de productie en verdeling van brandstoffen ,gebruikt worden om wagens te laten rijden.
trouwens wat die kerncentrales betreft,hoeveel maanden hebben ze al allemaal gewerkt de laatste 10 jaar?
electriciteittekort is alleen maar een excuus om de prijs hoog te houden.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws