We moeten waarschijnlijk tot 2016 wachten voor Audi de TT RS aan het grote publiek zal voorstellen. Maar dat houdt ons niet tegen om nu al te speculeren hoe 'ie er uit zal zien. Kijk je mee?
De vorige generatie TT was misschien een geinig karretje, het werd echter pas echt leuk met een RS-badge op de bolle kont. Plotseling zat er een brommende vijfcilinder onder de kap en werd je kappersauto een mean machine. Ook de nieuwe generatie zal een RS-model krijgen. Moet wel, want Audi is van plan om meer auto's in het gamma te hebben staan dan dat er inwoners in China zijn. Volgende afbeeldingen tonen alvast onze visie.
Hoekig
Visueel kunnen we adieu zeggen tegen de nogal afgevlakte lijnen van de vorige generatie. De huidige is een stuk hoekiger, en dat zal zich ook vertalen in de styling van de RS. Kijk maar naar de voorkant met stevige koelsleuven (geïnspireerd op de RS3) en het verplichte Quattro-logo in de grill. Daarnaast staan de wielkasten iets voller waardoor hij nog dreigender naar je toesnelt op de autostrade.
Achteraan wederom stijlelementen van de RS3, maar met een stevige spoiler op de kont. Waarschijnlijk optioneel en stiekem zal de TT RS mooier zijn zonder. Dankzij de bredere wielkasten staan de velgen verder naar buiten wat het rijgedrag positief beïnvloedt. Onder de kap blijft de 2.5-liter vijfcilinder dienst doen, al staat het nu al vast dat de motor +360 pk zal leveren. Koppel dat aan de Quattro-vierwielaandrijving en een lager gewicht tegenover zijn voorganger en je hebt een bommetje op wielen.
Nu is het wachten om te zien hoe visueel dicht we op de realiteit zitten...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden