Eindelijk gaat een bedrijf een idee dat al veel langer bestaat in productie nemen. Het Franse EP Tender biedt vanaf nu een aanhangwagen aan die een elektrisch voertuig van stroom voorziet. Dat gebeurt met behulp van een benzinemotor.
Het gaat dus om een range extender, al wordt die buiten de wagen geplaatst en apart aangekoppeld. Dat heeft zo zijn voordelen, wie kortere afstanden rijdt, hoeft het karretje niet achter zich aan te trekken, wie langer rijdt kan beroep doen op de motor om de accu tijdens het rijden bij te laden. De motor in kwestie is een torretje uit de Tata Nano en heeft een inhoud van 600 cc. Die motor wordt onder een constant toerental aangedreven, zodat het meest efficiënte draaipunt gebruikt wordt.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden