Hyundai blikt met de 45 vooruit naar haar toekomstige elektromodellen terwijl de conceptwagen visueel een ode brengt aan de Pony, de eerste productiewagen van het merk. Al valt dit nieuw paardje wat visueel moeilijk op het netvlies.
Je kan de Zuid-Koreanen moeilijk betichten van geen moeite te doen op elektrisch vlak. Want met de Ioniq Electric, Kona EV en zelfs de Nexo op waterstof heeft Hyundai een gezond aanbod in haar gamma. Er is echter nog meer op komst, veel meer. En deze 45 conceptwagen moet tonen welke designkenmerken die nieuwe elektrische auto's zullen krijgen.
45 jaar Pony
Voor dat design nam Hyundai de naam 45 serieus. Hoezo? Wel, enerzijds adopteert deze 45 designkenmerken van de Pony, dé eerste pure Hyundai die 45 jaar geleden het levenslicht zag. Daarnaast krijgt de 45 zowel voor- als achteraan een hoek van 45 graden vanuit het midden van de bumper. Hyundai zegt alvast dat de conceptwagen daardoor een diamantvormig silhouet krijgt.
Tot dusver volgen we het marketingspraatje, in realiteit pakt het design echter niet zo lekker. Vooral omdat deze 45 potverdikkeeme groot is. Op de plaatjes lijk je naar een auto met de dimensies van een i30 te kijken maar eigenlijk is deze 45 zo groot als een Tucson. Een hatchback die reuzenbonen heeft gegeten. Voorts adopteert deze 45 de gekende conceptuele trekjes; digitale zijspiegels, knijtergrote velgen en een totaal gebrek aan deurklinken. Wij hebben het stiekem wel voor de digitale meter die subtiel verwerkt werd in de voordeur. Die toont hoeveel peut er nog in de batterij zit terwijl je naar je 45 toe wandelt.
Waar is de accu?
Ook binnenin gaat het conceptfeestje verder, met heerlijke fauteuils zonder gordels, een boordplank met een knoert van een scherm en een luchtig gevoel. Fijn om zien is dat Hyundai vast blijft houden aan stuur en pedalen. Want hoewel toekomstmuziek, gaat Hyundai er van uit dat we de komende decennia nog wel zelf het stuur in handen zullen nemen.
Tenslotte is deze 45 een conceptwagen die vooruit kijkt op de elektrische modellen van Hyundai van de toekomst... maar rept Hyundai met geen woord over de aandrijving onder de schulp. Ja, we blijven wat op onze honger zitten, Hyundai.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden