
De Italiaanse sportwagenconstructeur ziet geen brood meer in de klassieke autosalons. In plaats daarvan wil Lamborghini focussen op kleinere en exclusieve evenementen die vooral op klanten gericht zijn.
De Lamborghini Sián FKP 37 was wellicht de laatste auto uit Sant’Agatha Bolognese die nog op een klassiek autosalon werd voorgesteld. Als het van de Italiaanse constructeur afhangt, organiseert Lamborghini voortaan alleen nog maar exclusieve evenementen voor klanten, potentiële klanten en VIPs.
“Klassieke autosalons waren een kans voor mensen om nieuwe auto’s en technologieën onder één dak te zien, maar internet en sociale media hebben de rol van dat soort salons fundamenteel veranderd”, zegt Katia Bassi van Lamborghini aan Autocar. “Lamborghini moet bovendien aan zijn klanten denken, die exclusiviteit en een persoonlijk, direct contact met onze auto’s en onze medewerkers willen.”
Op dergelijke privé-evenementen kan de Italiaanse constructeur de mensen rond zich verzamelen die naderhand een bestelbon zullen ondertekenen. Bovendien kan Lamborghini dan de aandacht volledig op zichzelf richten, en moet het die niet delen met andere merken. Dat is op een autosalon wel het geval, en naast de steeds grotere kost een van de redenen waarom steeds meer automerken de klassieke autobeurs links laten liggen.
Recente reacties
Officieel: Renault Arkana is klaar voor België (2021)
Uiterlijk gewijs vind ik dit nog altijd "raar" om zien. Ben er nog niet echt aan gewoon. Ik zeg...
Door Mathieu 23 uur geleden
Rijtest: Subaru Outback
Ondertussen rij ik weer met... een Toyota RAV4 ! Deze keer een hybride, na een benzine op lpg en...
Door Pascal B 1 dag geleden
Officieel: Renault Arkana is klaar voor België (2021)
Benieuwd of dit meer een Renault is of een Dacia met andere logo's. Ziet er stiekem wel goed uit,...
Door Waxweazel 1 dag geleden
VW wil jouw mening over de ID.3 Convertible
Cabrio's zijn een uitstervende niche,enkel een paar premium merken hebben die nog in hun...
Door Autofreak 2 dagen geleden