Lamborghini laat autosalons voortaan links liggen

Lamborghini autosalons

De Italiaanse sportwagenconstructeur ziet geen brood meer in de klassieke autosalons. In plaats daarvan wil Lamborghini focussen op kleinere en exclusieve evenementen die vooral op klanten gericht zijn.

De Lamborghini Sián FKP 37 was wellicht de laatste auto uit Sant’Agatha Bolognese die nog op een klassiek autosalon werd voorgesteld. Als het van de Italiaanse constructeur afhangt, organiseert Lamborghini voortaan alleen nog maar exclusieve evenementen voor klanten, potentiële klanten en VIPs.

“Klassieke autosalons waren een kans voor mensen om nieuwe auto’s en technologieën onder één dak te zien, maar internet en sociale media hebben de rol van dat soort salons fundamenteel veranderd”, zegt Katia Bassi van Lamborghini aan Autocar. “Lamborghini moet bovendien aan zijn klanten denken, die exclusiviteit en een persoonlijk, direct contact met onze auto’s en onze medewerkers willen.”

Op dergelijke privé-evenementen kan de Italiaanse constructeur de mensen rond zich verzamelen die naderhand een bestelbon zullen ondertekenen. Bovendien kan Lamborghini dan de aandacht volledig op zichzelf richten, en moet het die niet delen met andere merken. Dat is op een autosalon wel het geval, en naast de steeds grotere kost een van de redenen waarom steeds meer automerken de klassieke autobeurs links laten liggen.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws