Terwijl internationaal steeds meer merken hun kat sturen naar belangrijke autosalons verwelkomt het autosalon van Brussel net een merkje meer. Volvo's zustermerk Polestar trekt richting Heizel om haar nieuwe elektrische 2 te tonen. Al zal ook de 1 sportcoupé van de partij zijn.
Het gaat slecht met de autosalons in Europa... maar steengoed met het autosalon van Brussel. Oorzaak? Brussel blijft een absoluut koopsalon, daar waar andere autosalons vooral een m'as-tu-vu-feestje zijn. Een feestje waar verschillende automerken geen geld meer in willen pompen. Auto's verkopen zoals in Brussel? Dat zien ze nog wel zitten.
Brussel for Brussel
Merk je dus dat er tijdens het salon van Parijs en Frankfurt vlot 20 automerken afhaken, dan is het salon van Brussel nog steeds een full house. Sterke nog, er worstelt zich een nieuw merk het salontoneel op; Polestar.
Het Zweedse zustermerk van Volvo heeft namelijk besloten aanwezig te zijn tijdens het autosalon van Brussel 2020. Voor het eerst in haar - toegegeven: korte - geschiedenis. Die beslissing volgt zonder twijfel na de keuze om in Brussel een Polestar dealer op te richten. Die moet vanaf april 2020 operationeel zijn, waardoor het interessant is om klanten tijdens het autosalon al warm te maken voor de producten.
Van 1 naar 2
Over welke producten we het dan juist hebben? Ten eerste een prestigemodel, de 1. Dat is een gelimteerde plug-incoupé met 600 pk, een elektrische range van zo'n 150 kilometer en heerlijke lijnen. Een aandachtstrekker zeg maar. Het broertje daarvan, de 2, is al een stuk belangrijker voor de Belgische markt. Dat is namelijk een elektrische sedan met betaalbaar prijskaartje die zijn genen deelt met de elektrische Volvo XC40.
Nu, betaalbaar is relatief natuurlijk. Zie 'm dan ook vooral als een concurrent voor de Tesla Model 3. De 2 is goed voor 400 pk via twee elektromotoren en een accu van 78 kWh. Prijskaartje? Vanaf 59.800 euro. Verwacht dan ook zelfstandigen in trosjes terug te vinden op de Polestar-stand tijdens het autosalon van Brussel.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden