Bij Honda hebben de modellen niet zo'n lange levenscyclus als bij de gemiddelde Europese constructeur. En zo komt het dat we oog in oog staan met de facelift van de Civic.
Zowel de hatchback als de break werden gefacelift, al kregen we eerder enkel beelden van de hatchback zelf door. Dat de Tourer zich moet verstoppen zou gelogen zijn, al is de facelift wat minder fel doorgetrokken op de breakversie. LED dagrijverlichting, nieuwe bumpers,... soit, je kent de procedure voor een facelift intussen.
Om het geheel wat specialer te maken lanceert Honda tegelijk met de facelift ook een Sport-variant. Je zou denken dat die het gemis aan een Type R komt verzachten, maar met een 1.8 met 142 of zelfs een 1.6 i-DTEC met ocharme 120 pk is dat maar een kleine pleister op de wonde. Het gaat dus vooral om esthetische opsmuk. Nuja, om in de file te staan hoef je niet over veel vermogen te beschikken.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden