Wie gehoopt had van koopjes te kunnen doen bij de lancering van de elektrische up! is eraan voor de moeite. Met een vanaf-prijs van 26.900 euro kost hij wel wat meer dan de gemiddelde berline.
Al zetten we dat best even in perspectief, want een gelijkaardig elektrisch voertuig als de C-Zéro/i-MiEV/iOn kost ongeveer evenveel. Toch kan je ook bij de Nissan LEAF (23.990 euro) voor een paar duizend euro minder terecht, terwijl je er meer ruimte voor in de plaats krijgt. Wil je op de e-up! gebruik maken van het Combined Charging System, dan betaal je nog 568 euro extra.
In theorie kan de e-up! een radius halen van 160 km en haalt hij 130 km/u, al kan je beiden best niet combineren. Opladen kan dus via het gewone 230V stroomnet, langs een Wall Box met 3.6 kW, of via de optionele CCS-aansluiting met 40 kW. Met die laatste laad je de accu's wel tot 80 procent op in slechts 30 minuten.
Voor zij die interesse hebben, in paleis 11 staat de Volkswagen stand.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 13 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden