Volkswagen gooit een nieuwe motorisatie in de Polo. De 1.4 TSI met 140 pk. Dat is een doorontwikkeling van de bestaande 1.4 TSI maar deze versie is zuiniger (4,7l/100 km, 108 g/km CO2) en sneller en vult voor de Polo het gat tussen de 1.2 TSI met 105 pk en de 1.4 TSI (180 pk) uit de GTI op. De Polo BlueGT haalt 210 km/u en legt de 0-100 km/u af in 7,9 seconden. Dat is slechts een halve seconde minder dan de Golf GTI.
Dat hij zo zuinig kan zijn, is te danken aan de
uitschakelbare cilinders. Bij matige belasting worden namelijk twee cilinders uitgeschakeld. Deze motor is ook een nieuw passtuk voor het MQB-platform waarmee VW op het salon van Genève uitpakt. De volgende Polo zal volledig zijn aangepast aan dit platform, net als de volgende Golf en de Audi A3. {{galerij}}
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden