De snelste Gallardo ooit, die staat voorlopig nog mooi te blinken op de beursvloer in Frankfurt. Vraag naar de LP 570-4 Trofeo Stradale en men zal je meteen de weg wijzen naar deze super agressief gestilleerde Gallardo. De kenners zullen er ook enkele kenmerken van de vorig jaar gelanceerde Blancpain Super Trofeo waarnemen. Speuren we naar verschillen met de gewone Gallardo, dan vallen vooral de koetswerkpanelen uit koolstof vezel op.
Hierdoor hebben de Lamborghini ingenieurs het model zo'n 70kg lichter kunnen maken. De motor is nog steeds dezelfde 570pk sterke 5.2-liter V10. De sprint naar de 100 km/h duurt amper 3,4 seconden, zo'n 0,3 seconden beter dus. Schakelen gebeurt met een gerobotiseerde 6-bak.
Het sportieve karakter van de Trofeo Stradale wordt extra in de 'verf' gezet door middel van de 'rosso mars' genoemde koetswerkkleur. Wetende dat een gewone Gallardo al dik 180.000 euro moet kosten, moet je niet verschieten dat deze speciale gelimiteerde variant dik 2 ton zal kosten.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden