Citroën wapent zich tegen de komst van de Ford C-Max door haar eigen 'visiospaces' een facelift te geven. Van bij de lancering tot nu werden er al 650.000 exemplaren verkocht. De facelift krijgt buitenom een aantal wijzigingen mee en kan beschikken over de e-HDi-motoren van de nieuwste generatie.
Deze microhybride-technologie combineert een Start&Stopsysteem met een 1.6 HDi-motor van 110 pk en een zesversnellingsbak. Buitenom doen LED-strips hun intrede, een kleine verwijzing naar de DS3. ook wordt het meer gestroomlijnde logo op het radiatorrooster en de kofferklep geplakt. De koplampen krijgen witte richtingaanwijzers, de achterlichten krijgen een zwarte omlijsting. Binnen krijgt de C4 (Grand) Picasso andere materialen voor de bekleding, zoals gebruikelijk bij een facelift. Ook krijgt hij het eTouch ter beschikking. Dat systeem was eerder al op de C5 te vinden en stelt de bestuurder in staat om noodoproepen uit te zenden of pechverhelping aan te vragen. Ook heb je daarbij een virtueel onderhoudsboekje en een programma voor EcoDriving.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden