Volkswagen maakte bekend haar tweede variant van de Polo, de Crosspolo, eveneens in Genève voor te stellen. Het succes van de vorige generatie zette Volkswagen aan om daar een vervolg op te breien. Meer dan die informatie gaf VW officieel niet mee. Dan maar wat gissen. Zo wordt er verwacht dat we 15mm meer bodemvrijheid zullen krijgen en onder de kap zouden we opnieuw moeten kunnen kiezen tussen zes motorblokken.
Mooi verdeeld in drie diesels en drie benzinemotoren. Op naft rijd je met het 1.2 of 1.4 blok. Dieselen doe je met de 1.6 TDI die je in drie verschillende vermogens kan verkrijgen (75, 90 of 105 pk). Kostprijs ervan in Duitsland is 3.000 euro meer dan de standaard Polo. In België zal dat dus niet veel verschillen.
Via Autoblog
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 50 min geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 4 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden