Zeg die plastic sierpijpjes maar gedag want ’t is gedaan met valse uitlaten. Althans bij Audi, waar een woordvoerder zonet beloofd heeft dat alle nieuwe modellen met verbrandingsmotoren échte, functionele eindstukken zullen krijgen… Kijk maar eens naar de nieuwe Audi’s A5 en S5!
Gisteren kwam Audi met opmerkelijk nieuws naar buiten: de A4 is niet meer. Na 30 jaar draagt die de fakkel namelijk over aan de nieuwe A5, die nu niet meer als coupé en cabriolet maar dus gewoon als berline en break in de catalogus komt te staan. Dat geldt dus ook voor de nieuwe S5 maar welke van de twee je ook kiest; je krijgt altijd échte uitlaten achterop… En dat is ook helemaal geen toeval.
Feedback van klanten
Een woordvoerder van Audi heeft namelijk verklapt tegenover het Britse AutoExpress dat het over en uit is voor de valse uitlaat. Zo beschikte niet alleen de uitgaande A4 maar zelfs de sportievere S4 over plastic sierstukken waar de echte uitlaten gewoon achter verstopt zaten, maar daar maken de nieuwe A5 en S5 een einde aan. Die blijven ook niet alleen, of toch niet als we de woordvoerder mogen geloven. Volgens hem gaat ronduit elk model op Audi’s nieuwe PPC-platform voor verbrandingsmotoren straks over echte uitlaten beschikken, ongeacht of ze een basis-dieselmotor, een potente benzinemotor of zelfs een hybride aandrijflijn in het vooronder hebben.
De reden voor die ommezwaai is best voor de hand liggend, want het is waarschijnlijk dezelfde reden waarom jij dit artikel nu leest. Valse uitlaten zijn namelijk controversieel, vooral onder autoliefhebbers. Audi geeft dus toe dat het flink wat feedback van zijn klanten gekregen heeft waaruit blijkt dat die klanten liever echte eindstukken onder hun bumpers zien… Luister je mee, Mercedes?
Commentaires
par Mathieu
il y a 2 moispar Yeelen Moller
il y a 2 moispar HH
il y a 2 moispar this
il y a 2 moisAjouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter