Tussen al dat BMW- en Mercedes-nieuws zou je het bijna vergeten, maar ook Audi speelt nog mee in het E-segment. Dat doen ze als vanouds met de A6 en A7, die inmiddels een vijftal dienstjaren op de teller staan hebben. Hoog tijd dus voor een kleine facelift — met de nadruk op “klein”.
Pakt één van de Duitse Drie uit met iets nieuws, dan moet de rest bijna verplicht volgen. Zo gaf Mercedes een dikke maand geleden het startschot met een nagelnieuwe E-Klasse, gevolgd door BMW dat vorige week het doek trok van zijn volgende 5 Reeks. Die laatste kreeg met de i5 voor het eerst gezelschap van een zuiver elektrische kompaan en vooral daar ontwikkelt lid nummer 3, Audi, momenteel volop zijn concurrent voor. Dat betekent dat de A6-zonder-e-tron het nog even moet uitzingen, net als platformgenoot A7.
Zelfde motoren, stoerdere looks?
Om de modellen bij de les te houden, trakteert Audi ze wel op een subtiele facelift. Dat “subtiele” mag je echter wel letterlijk nemen, want je moet je huiswerk gemaakt hebben om de vernieuwde telgen van hun voorlopers te kunnen onderscheiden. Het opvallendste is de nieuwe Singleframe-grille, die voortaan standaard over trapeziumvormige lamelletjes in de stijl van de RS6 en RS7 beschikt. Enkel de A6 Allroad krijgt nog horizontale spijlen, terwijl de S-modellen en S-Lines hun nieuwe honinggraatmotief zelfs accentueren met wat zilvergelakte sierdelen. Die laatsten beschikken trouwens ook over bijgewerkte voor- en achterbumpers en nieuwe velgdesigns, en zelfs de goedkopere varianten krijgen voortaan standaard LED-koplampen mee.
Onderhuids ziet het er dan weer naar uit dat alles bij het oude blijft, of toch op motorisch vlak. In de cabine verwerkt Audi daarentegen een aantal nieuwe materialen, en krijgt ieder exemplaar van de A6 en A7 het digitale bestuurdersdisplay van 12,3 inch mee. Verder verschilt de aankleding enigszins per gekozen versie, waarbij vooral de S6 en S7 en de S-Lines overtuigen met de combinatie van microvezel en leer met contrasterende stiksels. Bovendien mag je nog steeds rekenen op de nodige S-logootjes, zoals een verlicht exemplaar in de aluminium stootlijsten van de deuropeningen. Je zou het allemaal moeten kunnen ervaren wanneer de vernieuwde A6 en A7 in de configurator verschijnen, vanaf 1 juni.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter