Fiat verzekert zijn 500X alweer van een paar extra levensjaren. De crossover-SUV gaat namelijk wat dichter tegen de gloednieuwe 500e aanleunen dankzij een nieuw frontje en mag meegenieten van een maatschappelijk relevant uitrustingsniveau.
Bij Fiat zijn ze nog niet zinnens de stekker uit hun 500X te trekken. De compacte SUV draait alweer sinds 2014 mee en na een uitgebreide facelift in 2018 wordt de auto nu nog eens voorzien van een meer eigentijdse neus. Die moet vooral de familiegelijkenis met de nieuwe 500e in de verf zetten en de verwantschap van de crossover met de oude 500 doen vergeten.
Fiat (RED)
De aanpassingen lijken eigenlijk ingrijpender dan ze zijn, want we kunnen de facelift samenvatten in twee puntjes. Eerst verwijdert Fiat het merklogo met de twee kunststofvleugels ernaast en daarna kleeft het 500e-gewijs de modelnaam van de auto middenin de neus. Verder blijft eigenlijk alles bij het oude, zoals de koplampen, motorkap en bumpers. Achteraan moet het rode Fiat-logo wel plaats ruimen voor de voluit geschreven naam, maar die wijziging wordt momenteel over het hele gamma uitgevoerd — facelift of niet.
Fiat integreert het vernieuwde uiterlijk van zijn 500X naadloos in een aankondiging over het nieuwe (RED)-uitrustingsniveau — zo naadloos dat we het bijna gemist hadden. Die toepasselijk knalrode versie was eerder al verkrijgbaar op de 500e maar komt nu ook naar het gamma van de 500X, de Panda en de Tipo. De modellen eren Fiats samenwerking met (RED), een organisatie die zich inzet tegen pandemieën, met een beter cabineluchtfilter, een laagje biocide op het stuur en in het geval van de 500e zelfs een UV-lamp in het handschoenkastje om bevuilde oppervlakken mee te detecteren. Een soort smetvrees-Fiat dus, zeg maar.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter