Porsche Taycan en Taycan Cross Turismo: meer rijbereik en parkeren op afstand

Porsche Taycan MY2022

De elektrische Porsche Taycan en nieuwe Taycan Cross Turismo krijgen een modeljaarupdate. Het gaat vooral om enkele technische updates, al voegt Stuttgart ook een interessante kleuroptie toe aan het aanbod.

Vanaf september krijgen alle nieuwe Taycans een modeljaarupdate. Die blijft al bij al bescheiden: zo verandert er visueel bijvoorbeeld niets, op een kleuroptie na. Maar daarover meteen meer. De belangrijkste nieuwigheid is wellicht het toegenomen rijbereik. Al doet Porsche daar wat mysterieus over, want met een korte “het nieuwe modeljaar wordt niet afzonderlijk gehomologeerd” geeft het geen aangepaste WLTP-cijfers mee.

Porsche Taycan MY2022

Historische kleuren

In de praktijk zullen vierwielaangedreven Taycans in de ‘Normal’ en ‘Range’-rijmodi de voorste elektromotor bijna volledig loskoppelen bij deellast. Bij het uitbollen (‘coasten’) of stilstaan wordt er voortaan geen enkele as meer voorzien van stroom. Ook het temperatuurmanagement van de batterij werd lichtjes aangepast. Of die update ook met terugwerkende kracht van toepassing is op al geleverde Taycan-modellen, heeft Porsche nog niet bevestigd.

Daarnaast introduceert Stuttgart een ‘Remote Park Assist’-optie, waarbij je je Taycan met je smartphone kunt laten parkeren zonder dat je zelf in de auto zit. Android Auto is nu ook volledig geïntegreerd in het PCM-infotainmentsysteem, dat op vlak van stembediening en rekensnelheid van de navigatie eveneens een lichte update kreeg. Tot slot voegt de Exclusive Manufaktur-afdeling nog eens 65 extra koetswerkkleuren toe aan het Taycan-gamma, waaronder enkele historische kleuren van de 964-generatie van de 911. Zelf een kleurstaal binnenbrengen voor de koetswerkkleur van je Taycan kan nu ook.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités