Na de Bentayga krijgt ook de Flying Spur bij Bentley een stekkervariant. Die zet de Britse elektrificatieplannen kracht bij en krijgt een krachtigere aandrijflijn dan de stekker-SUV.
Met de Flying Spur Hybrid voegt Bentley dus een tweede plug-inhybride toe aan zijn gamma. De volgende stap in de ambitieuze plannen voor een elektrische toekomst bij Bentley, want tegen 2023 moeten alle Bentley-modellen zo’n stekkerversie hebben. Tegen 2026 wordt de laatste verbrandingsmotor uitgezwaaid en vanaf 2030 rijden er alleen nog elektrische Bentleys rond.
Drie rijmodi
Deze Bentley Flying Spur Hybrid krijgt alleszins een 2,9 liter grote V6 met twee turbo’s van 416 pk en 550 Nm onder de kap geschoven. Die krijgt op zijn beurt ondersteuning van een elektromotor, die tussen de verbrandingsmotor en versnellingsbak is ingewerkt. De elektromotor levert nog eens 136 pk en 400 Nm, het gecombineerde vermogen bedraagt 544 pk en 750 Nm.
De stroom voor die elektromotor wordt opgeslagen in een lithium-ionbatterij met een capaciteit van 14,1 kWh. In volledig elektrische modus – de standaardmodus als je de Flying Spur Hybrid start – moet deze Bentley zo’n 40 kilometer ver geraken volgens de WLTP-cyclus. In de hybride rijmodus sprint hij naar 100 km/u in 4,3 seconden. Daarnaast is er nog een ‘Hold’-modus om het batterijniveau vast te houden.
Zoek de verschillen
Visueel zijn de verschillen tussen deze Flying Spur Hybrid en de gewone versie alvast op één hand te tellen. Je krijgt een Hybrid-logo op de voorvleugels, vier ovalen uitlaatpijpen en een laadklep voor de stroomkabel op de vleugel links achteraan.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter