Ford Galaxy en S-Max nu te verkrijgen als hybride

In de nadagen van hun carrière krijgen de Ford S-Max en de Ford Galaxy een nieuwe motorisatie aangemeten. Daarmee moeten ze beter bestand zijn tegen de geldende emissienormen.

De nieuwe versies zijn full hybrid HEV's, dat wil zeggen dat een elektromotor aan de benzinemotor wordt toegevoegd maar dat je niet de mogelijkheid hebt om de accu zelf via de kabel op te laden. Het is niet de eerste HEV die Ford in het gamma zet, want de Mondeo werkt ook zo en de Kuga draagt zelfs dezelfde motor als deze S-Max en Galaxy.

zelfde bagageruim

Diezelfde motor, dat is de 2.5 liter viercilinder benzinemotor met Atkinsoncyclus die wordt gekoppeld aan een elektromotor, met een systeemvermogen van 190 pk en 200 Nm. De uitlaatlijn van de S-Max wordt aangepast, want onder de vloer van het bagageruim komt een 1,1 kWh groot batterijpack te liggen. Vanwege deze aanpassing wordt de bagageruimte van de S-Max niet aangetast. Zo kan je nog altijd van 700 (285 liter voor de zevenzitsversie) tot 2.200 liter bagage meezeulen.

Het gewicht verandert wel. Met een totaalgewicht van 1.902 kilogram wordt de S-Max HEV zowat 300 kilogram zwaarder dan een gewone benzineversie. Met dat extra gewicht haal je de 0-100 km/u in 9,8 seconden en heb je een topsnelheid van 185 km/u. Ford voorspelt een verbruik van 6,4 l/100 km.

Bij de Galaxy gebeurden dezelfde aanpassingen als hierboven vermeld. Aangezien de Galaxy iets groter is, heeft dat als gevolg dat hij in 10 seconden van 0 naar 100 km/u rijdt. De topsnelheid ligt ook hier op 185 km/u. Afhankelijk van de keuze van wielmaat heb je een normverbruik van 6,4 tot 6,5 l/100 km.

De Ford S-Max HEV en Galaxy HEV zijn nu te bestellen. De S-Max HEV op Connect-niveau kost minimaal 39.390 euro, de Galaxy HEV heb je voor 44.840 euro met de Trend-instapuitrusting.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités