
De Spaanse constructeur had al wel een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met manuele bak voor zijn Tarraco, en een vierwielaangedreven variant met DSG-versnellingsbak. Maar een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG-bak was er nog niet. Tot nu.
Het is dus een kwestie van alle vakjes op de Excel-tabel van de marketingafdeling te vullen, want meer heeft deze nieuwe variant niet om het lijf. Maar goed, de Seat Tarraco heeft als grootste Spaanse SUV een belangrijke rol binnen het merk, en trekt heel wat klanten aan. Ook binnen de VW-groep, waar hij een aanlokkelijk, zij het wat miskend, alternatief vormt voor een VW Tiguan of Skoda Kodiaq.
De 2.0 TDI in het vooronder is dus goed voor 150 pk, en stuurt 360 Nm naar de voorwielen. Dat gebeurt dus via een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Seat geeft een WLTP-verbruik op van 5,4 tot 6 l/100 km (afhankelijk van de uitvoering – Style, Xcellence of FR) en een CO2-uitstoot van 140 tot 157 g/km.

Deze nieuwe voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG lijkt op maat gemaakt van veelrijders op onze markt. Al lijkt ons dat de vlootmanagers nog meer uitkijken naar de komst van de plug-inhybride Tarraco, begin 2021.
Commentaires récents
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 4 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 5 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 6 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 7 mois