Topversies Porsche 718 Cayman en Boxster nu ook aan de PDK

Porsche 718 Cayman Boxster PDK GT4 Spyder GTS 4.0

Porsche is langzaam maar zeker bezig de top van zijn 718-gamma uit te breiden. Nadat het de GTS-versies van de Cayman en Boxster voorzag van een atmosferische 4.0-zescilinder, krijgen alle zescilinders de PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling. Ook de 718 Spyder en GT4 dus.

Porsche monteert voortaan zijn PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten in de topversies van de 718 Cayman en Boxster. Dat betekent dus dat de 718 Cayman en Boxster GTS 4.0 en de 718 Boxster Spyder en Cayman GT4 naast de standaard manuele zesbak ook optioneel met schakelpeddels aan de slag kunnen.

Voor de Cayman GT4 en Boxster Spyder, die 420 pk puren uit de atmosferische zescilinder centraal achterin, levert dat een halve seconde winst op in de sprint naar 100 km/u. Zij ronden die kaap vanuit stilstand voortaan in 3,9 seconden in plaats van 4,4 seconden. Ook de GTS 4.0-modellen, met 400 pk uit dezelfde motor, doen een halve seconde beter. Zij halen voortaan 100 km/u in 4,0 seconden.

Porsche 718 Cayman Boxster PDK GT4 Spyder GTS 4.0

In de Spyder en GT4 betekent de komst van de PDK-versnellingsbak een verbeterde werking van het sperdifferentieel. Dat moet de rijdynamische prestaties ten goede komen. In de volledige 718-familie wordt tot slot voor modeljaar 2021 de bekleding in alcantara vervangen door Race-Tex. De felgroene koetswerkkleur van de GTS-modellen is nu ook beschikbaar op de Spyder en GT4, de goudkleurige Aurum-velgen van de GT4 verschijnen nu ook op de Spyder.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités