BMW wil in september het B57S-motorblok uit roulatie nemen. Dat blok is beter bekend als de M50d, oftewel de diesel met vier turbo’s.
Een huzarenstukje was het wel, die M50d. Een 3.0 zes-in-lijn met vier turbo’s, een aantal dat in serieproductie alleen bij Bugatti voorkomt. Hij debuteerde in 2016 in de BMW 750d, maar vond nadien ook zijn weg naar de 5 Reeks, in de M550d. Ook de X5, X6 en kolossale X7 kregen zo’n M50d-variant met vier turbo’s.
Maar het motorblok up-to-date houden blijkt te complex en te duur, zo schrijft BMWBlog. Laat staan om het te doen beantwoorden aan de strengere uitstootnormen. Daarom zou München de M50d in september uit roulatie nemen. Bij wijze van uitzwaai zou BMW een “Final Edition” plannen voor de X5 M50d en X7 M50d, al is het nog niet duidelijk of die ook tot bij ons komt.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois