
In de BMW-fabriek van Leipzig is afgelopen donderdag de laatste BMW i8 van de band gerold. Daarmee komt een einde aan een productie van zes jaar en 20.500 exemplaren van de plug-inhybride sportwagen, die nooit écht helemaal kon doorbreken.
Dat de laatste i8, een Roadster in het unieke Portimao-blauw, nu pas van de band rolt, is inderdaad later dan gepland. Normaal ging midden april de stekker uit de plug-inhybride, maar de coronacrisis stak daar een stokje voor. Afsluiten deed BMW de productie met 18 unieke exemplaren, die de klanten in kwestie naar eigen smaak konden personaliseren.
Helemaal doorbreken deed de BMW i8 nooit, maar een opvallende verschijning was hij wel. Niet alleen door zijn design en vleugeldeuren, maar ook door zijn architectuur. De i8 was de eerste BMW-sportwagen met middenmotor sinds de iconische M1. Een plug-inhybride bovendien, met een eenvoudige 1.5-driecilinder die ook zijn weg vond naar de klassiekere BMW-modellen.
Commentaires récents
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 4 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 5 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 7 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 7 mois