Auf wiedersehen: laatste BMW i8 van de band gerold

BMW i8 einde productie 2020

In de BMW-fabriek van Leipzig is afgelopen donderdag de laatste BMW i8 van de band gerold. Daarmee komt een einde aan een productie van zes jaar en 20.500 exemplaren van de plug-inhybride sportwagen, die nooit écht helemaal kon doorbreken.

Dat de laatste i8, een Roadster in het unieke Portimao-blauw, nu pas van de band rolt, is inderdaad later dan gepland. Normaal ging midden april de stekker uit de plug-inhybride, maar de coronacrisis stak daar een stokje voor. Afsluiten deed BMW de productie met 18 unieke exemplaren, die de klanten in kwestie naar eigen smaak konden personaliseren.

Helemaal doorbreken deed de BMW i8 nooit, maar een opvallende verschijning was hij wel. Niet alleen door zijn design en vleugeldeuren, maar ook door zijn architectuur. De i8 was de eerste BMW-sportwagen met middenmotor sinds de iconische M1. Een plug-inhybride bovendien, met een eenvoudige 1.5-driecilinder die ook zijn weg vond naar de klassiekere BMW-modellen.

Derniers articles publiés

Commentaires (1)

Laisser un commentaire
Dominique 08:38
Portrait de Dominique

Best jammer. Vond het een leuke auto. Ik heb een keer met de roadster gereden. Is niet echt een sportwagen waarvan je zegt: amai dat ding gaat snel. Maar het is een leuk hebbeding. Ze hadden bij BMW misschien nog wat verder moeten ontwikkelen qua design en misschien ook iets anders gedaan op gebied van motorisatie,maar toch met oog op het hybride concept.

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités