
Een nieuwe 5 reeks dus, gelukkig, een nieuwe Aplina 5 reeks. De Alpina fünfer komt er in vier smaakjes, allemaal even lekker.
Je kan kiezen tussen een B5 en D5 S. Beide versies zijn er in sedan en station. De B5 heeft de bekende 4.4 liter biturbo V8 aan boord, die zo maar even 613 pk en 800 Nm koppel genereerd. De power wordt via een acht-traps automaat naar de vier wielen gestuurd met een voorkeur voor de achterwielen. Daardoor sprint de B5 in amper 3,4 seconden naar de 100. De station doet daar 0,2 bij en klokt af en 3,6 seconden. Allemaal net iets trager dan de BMW M5, maar dat is heel relatief.

Dieselen kan ook. Geen V8, maar een drieliter triple turbo zes-in-lijn zorgt voor een karrenvracht aan dieselnewtonmeters. Hij heeft met 800 Nm dan ook net zo veel koppel als zijn grotere benzinebroer. Aan pk's moet hij wel een dikke 200 inboeten met 402 pk. Hij sprint met een tijd van 4,4 seconden dan ook een seconde trager naar de 100 km/u dan de B5.

Verder is er uiteraard een adaptieve demping en beschikken zowel de B5 als de D5 S over vierwielsturing. Wat de Aplina ons echt doet watertanden is de agressievere bumperpartij, de vier uitlaten en de subtiele striping. Ook de Alpina multispaak velg mag natuurlijk ook niet ontbreken. De B5 start van € 117.700 en € 92500 voor de D5 S.
Commentaires récents
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 2 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 2 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 5 mois
Officiel : la MG5 est un break électrique ! (2021)
Garde au sol plus élevée ? Au contraire, elle est très faible: 11,5 cm d'après MG...
Door Ponie Il y a 7 mois