
Het zal wellicht aan ons liggen, maar met deze stralende lentedagen die we noodgedwongen binnen moeten doorbrengen, surfen we vaker naar cabrio’s. Daarbij viel ons iets op: de Audi S5 Cabriolet heeft een TFSI onder de kap. Waarom dat vreemd is?
Daarvoor moeten we even terug naar vorig jaar. Toen kondigde Audi aan dat zijn S5 Coupé en S5 Sportback in Europa overschakelden op een TDI, door de WLTP-cyclus en strengere CO2-normen. Daarmee traden ze in de voetsporen van de SQ5, de S6 en S7, die iets daarvoor een zelfontbrander gingen gebruiken.

Over de S5 Cabriolet deden ze in Ingolstadt in hun persmededelingen wat vaag, ook bij de facelift van de A5 en S5 die afgelopen najaar werd aangekondigd. Tot nu, wanneer de gefacelifte A5 Cabriolet en S5 Cabriolet gecommercialiseerd worden. Geen 3.0 V6 TDI van 347 pk onder de motorkap, zo blijkt, maar een 354 pk sterke 3.0 V6 TFSI.

Officieel luidt de uitleg van Audi dat de romige benzinemotor beter past bij het cruisekarakter van de S5 Cabriolet. Al vermoeden wij dat er klantenvraag ook voor iets tussen zit. Toch blijven de S5 Coupé en Sportback bij ons nog wel uitsluitend met de TDI verkrijgbaar. Alleszins: de Audi S5 Cabriolet is vanaf nu te bestellen voor 75.380 euro.
Commentaires récents
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 1 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 1 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 3 mois
Officiel : la MG5 est un break électrique ! (2021)
Garde au sol plus élevée ? Au contraire, elle est très faible: 11,5 cm d'après MG...
Door Ponie Il y a 6 mois