Als Ford nog een nieuwe Focus RS op de markt wil brengen, dan moet dat een hybride worden om aan de CO2-doelstellingen te beantwoorden. Dat vertelt de Blauwe Ovaal aan Autocar.
Momenteel zit Ford een beetje met de handen in het haar. “We wachten tot onze ingenieurs met een oplossing komen voor de aandrijflijn. Niet makkelijk met de huidige CO2-doelstellingen.” Twee generaties geleden zat er een rabiate 2.5-vijfcilinder onder de motorkap van de Focus RS, de vorige generatie deed het met een 2.3-viercilinder met 350 pk.
Lange tijd werd ervan uitgegaan dat de Focus RS van deze generatie een milde hybride aandrijflijn van 400 pk onder de kap zou krijgen. De strenge Europese CO2-doelstellingen steken daar een stokje voor, zo blijkt nu. “De milde hybride is niet voldoende”, aldus Ford. Het merk zou nu richting hybride 2.5 kijken. Daar een krachtige RS-variant van afleiden, koppelen aan een geschikte versnellingsbak en opnieuw vierwielaandrijving is de uitdaging waar Ford nu voor staat. De Focus RS zou daarom nog op zich laten wachten tot 2022 of zelfs 2023.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois