Mazda heeft besloten haar nieuwe Mazda3 om te bouwen tot een raceklare bolide. Die voldoet aan alle regels om deel te nemen aan het TCR-kampioenschap. En het resultaat... is om te kwijlen.
De Mazda3 TCR moet vooral voldoen aan de regels die de TCR voorschrijven. De auto moet gebruik maken van het standaard koetswerk die echter wel enkele aanpassingen mag ondergaan hebben. Zo zijn de wielkasten uitgeklopt om fatsoenlijk racerubber te verbergen en is het minimum gewicht vastgesteld op 1.285 kg. Verder mag de motor –diesel of benzine- maximaal 2 liter cilinderinhoud hebben die de bovengrens van 350 pk en 420 Nm moet respecteren.
Mazda Noord-Amerika heeft netjes de regels gevolgd tijdens het ombouwen van hun 3 naar de 3 TCR. Onder de kap ligt een viercilinder met 350 pk die gekoppeld is aan een sequentiële zesbak die bediend kan worden met de flippers achter het stuur. Naast uitgeklopte wielkasten wordt de Mazda 3 voorzien van een extreme spoiler en een centrale uitlaat.
Het debuut van de Mazda3 TCR zou op de Daytone Speedway zijn tijdens de IMSA Michelin Pilot Challange.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois