Ferrari FXX K Evo is een verder ontwikkeling van een ultieme wagen

ferrari-fxx-k-evo

Dit is de meest extreme versie van de meest extreme versie van de meest extreme Ferrari die tot nu toe is geproduceerd. Dit moet wel een heel spectaculaire wagen zijn.

De Ferrari LaFerrari is een juweeltje van de jongens uit Maranello en een geselecteerd publiek, 40 zeer goede klanten, heeft in 2015 de kans van Ferrari gekregen om hun LaFerrari circuit-klaar te maken, de naam van dit beest: FXX K. Dit weekend is de ultieme versie van deze ultieme versie voorgesteld aan de wereld en draagt op zijn beurt de naam FXX K Evo. Dit is ook niet de eerste keer dat Ferrari deze truc toepast en daarvoor denken we even terug aan de FXX Evo en 599 XX Evo. Respectievelijk extreme versies van de Ferrari Enzo en 599.

ferrari-fxx-k-evo

Na uren en kilometers testen van de FXX K heeft Ferrari nog plekken gevonden waar ze verbetering konden toepassen. Onder verbetering verstaan we aanpassingen van aerodynamische bestanddelen van de wagen zoals de spoiler en kleine details in de bumpers. De spoiler is het meest opvallend uiterlijk verschil en bestaat uit twee onderdelen. De combinatie met de aanpassing in de bumpers geeft 23 procent meer neerwaartse kracht dan de FXX K, wat het verschil tussen de FXX K en de normale LaFerrari op 75 procent brengt. Naast die neerwaartse kracht is er ook minder gewicht voor de FXX K Evo om mee te sleuren.

ferrar-fxx-k-evo

De downforce die de Ferrari FXX K Evo creëert -wat te vergelijken is met GT3-racewagens- is niet het enige wat ze uit de racerij halen. Er is ook een KERS-systeem, een sportstuur met schakelpedalen en een 7-traps semi-automaat die bijna rechtstreeks uit de formule 1 is genomen. Carbon keramische remmen van Brembo en Pirelli P-zero slicks moeten helpen om de wagen op het circuit te houden. Dat is dan ook de enigste plek waar je met dit speeltje mag rond toeren.

ferrar-fxx-k-evo

Kracht heeft de Ferrari FXX K Evo zeker niet te weinig. Een V12 die 860 pk en 750 Nm geeft in combinatie met een elektromotor die het totaal op 1050 paarden en meer dan 900 Nm koppel brengt. De prijs en het aantal gebouwde modellen is nog onbekend maar in de prijs zijn er al zeker 9 trackdays inbegrepen tijdens 2018 en 2019.

Derniers articles publiés

Commentaires (1)

Laisser un commentaire
Techno Patat 08:32
Portrait de Techno Patat

Altijd hetzelde liedje, eerst ene .xx zonder deftige achtervleugel, 2jaar later plots een evo van een half miljoen ‘upgrade’ kosten en poef, ze zetten er plots wel een grote vaste achtervleugel op :D. Precies EA games, een half spel verkopen en de rest is betalende content die achteraf uitkomt :p!

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités