Koenigsegg Regera is hybride-alternatief voor Chiron [Genève 2016]

koenigsegg-regera_-_1

Exact een jaar geleden stelde Zweedse autobouwer Koenigsegg de Regera voor in Genève. Nu, één jaar later staat 'ie er terug met maar liefst 3.000 aanpassingen en de term 'productieklaar' op z'n kont. Met net zoals de Bugatti Chiron de beschikking over 1.500 pk maar dan wel met de hulp van enkele elektromotoren. Een hybride zeg maar.

Beroepen ze zich bij Bugatti puur op verbrandingskracht met de nieuwe Chiron, dan pakt Koenigsegg het iets milieubewuster aan. Het is te zeggen, de Regera gebruikt als basis een nog steeds uit de kluiten gewassen twinturbo 5-liter V8 maar krijgt daarbovenop hulp van drie elektromotoren. Het resultaat? 1.500 pk en 2.000 Nm. Waardoor de Zweed eigenlijk met grofferre cijfers pronkt dan de Bugatti.

koenigsegg regera

Uniek aan de creatie van Christian Von Koenigsegg is het gebrek aan een traditionele versnellingsbak. In de plaats gebruikt de Regera een - en we citeren letterlijk - 'koppelingsslippend mechanisme dat een hydraulische koppeling gebruikt om het koppel om te vormen bij gemiddelde tot hoge snelheden tijdens snelle acceleraties.' Een definitie die ons wat doet denken aan een CVT, al belooft het merk dat we ons kunnen verwachten aan een traditioneel acceleratiegevoel.

Sprint naar de honderd? 2,8 seconden. Topsnelheid? 400 km/u. Hoe snel je dat getal tevoorschijn kan toveren? In 20 seconden...

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités